9786257009300
478506
https://www.ikmkitap.com/bilgiye-mektuplar
Bilgiye Mektuplar
150.00
Bilgi, var olduğundan beri, insanoğlunun en temel amaçlarından biri olmuştur. Felsefe: "bilgiyi sevmek" olduğu hatırlanırsa, bilginin felsefenin ayrılmaz bir parçası olduğu görülecektir. Hakiki bilginin ne olduğu ve bu bilginin nasıl elde edileceği konusu insanoğlunun kadim sorunudur.
Epistemoloji (bilgi felsefesi), bilginin kaynağı, değeri, imkanı ve sınırlarını konu alan felsefe dalıdır. Bilgi felsefesinin sorunu, doğru bilginin imkanı sorunudur. Doğru bilginin olamayacağını savunan yaklaşım, şüphecilik (Kuşkuculuk-Septisizm) olarak bilinir. Gorgias; "Bir şey yoktur, olsa bile bilinemez, bilinse bile anlatılamaz, anlatılsa bile anlaşılamaz" der.
Protagoras ise, "insan her şeyin ölçüsüdür." diyerek bilginin göreceliliğini savunmuştur.
Pyyron ve Timon gibi düşünürler, insanı doğruya götürecek hiçbir ölçüt yoktur der.
Rasyonalizm, doğru bilginin kaynağının akıl olduğunu savunur. Platon, Aristoteles, Descartes, Farabi, Hegel ve İslam dünyasında da Mesailer de bilginin akıl yoluyla elde edileceğini savunurlar.
Batı rasyonalistler ve Müslüman bilginlerden: El-Kindi, Farabi, İbn Sina, İbn Rüşt gibi felsefeciler, Ebu Hanife, İmam Maturidi gibi alimler, Mutezile Düşünürler de akla yüklediği işlev birbirinden farklıdır.
Yazar "Bilgiye Mektup" çalışmasında, Gazali'nin yaptığı yapmaktadır. Bilginin kullanımı konusu bilgi ile ahlak arasında zorunlu bir ilişki kurulmasıyla sonuçlanır. Cabiri, bilgi kaynaklarını beyan, burhan ve irfan olarak tanımlaması, bilginin kaynaklarına dönük bir açıklama arayışıdır. Bilgiye Mektup, bilgi arayıcının önemli duraklarından biri olarak öne çıkmaktadır.
Nitekim Pisagor, düşünme faaliyeti hikmeti aramak, olduğunu söylemiş. Hakikat ve hikmet arayışına çıkanlar, onunla kucaklaşabilenler kurtulacak, yeni ahlaki dünyanın fatihleri olacaklardır.
Sonuçta yazar," bilgi" ile ilgili bir soruşturmaya giriş yapıyor, mektuplarla konuyu açmaya çalışıyor. Hakikat ile bilginin eşitlenmesini dile getiren yazar, bilgi dışında bir şeyin kalmadığını mı söylüyor?
Yazar "Bilgi"ye yolculuğunu ve "hikmet" arayışını; "Hoşçakal, selamette ol, sevgili Talip; en içten sevgi ve saygılarımla... Dostun Bilgi" diyerek sonuçlandırıyor.
Dahası kitapta.
Epistemoloji (bilgi felsefesi), bilginin kaynağı, değeri, imkanı ve sınırlarını konu alan felsefe dalıdır. Bilgi felsefesinin sorunu, doğru bilginin imkanı sorunudur. Doğru bilginin olamayacağını savunan yaklaşım, şüphecilik (Kuşkuculuk-Septisizm) olarak bilinir. Gorgias; "Bir şey yoktur, olsa bile bilinemez, bilinse bile anlatılamaz, anlatılsa bile anlaşılamaz" der.
Protagoras ise, "insan her şeyin ölçüsüdür." diyerek bilginin göreceliliğini savunmuştur.
Pyyron ve Timon gibi düşünürler, insanı doğruya götürecek hiçbir ölçüt yoktur der.
Rasyonalizm, doğru bilginin kaynağının akıl olduğunu savunur. Platon, Aristoteles, Descartes, Farabi, Hegel ve İslam dünyasında da Mesailer de bilginin akıl yoluyla elde edileceğini savunurlar.
Batı rasyonalistler ve Müslüman bilginlerden: El-Kindi, Farabi, İbn Sina, İbn Rüşt gibi felsefeciler, Ebu Hanife, İmam Maturidi gibi alimler, Mutezile Düşünürler de akla yüklediği işlev birbirinden farklıdır.
Yazar "Bilgiye Mektup" çalışmasında, Gazali'nin yaptığı yapmaktadır. Bilginin kullanımı konusu bilgi ile ahlak arasında zorunlu bir ilişki kurulmasıyla sonuçlanır. Cabiri, bilgi kaynaklarını beyan, burhan ve irfan olarak tanımlaması, bilginin kaynaklarına dönük bir açıklama arayışıdır. Bilgiye Mektup, bilgi arayıcının önemli duraklarından biri olarak öne çıkmaktadır.
Nitekim Pisagor, düşünme faaliyeti hikmeti aramak, olduğunu söylemiş. Hakikat ve hikmet arayışına çıkanlar, onunla kucaklaşabilenler kurtulacak, yeni ahlaki dünyanın fatihleri olacaklardır.
Sonuçta yazar," bilgi" ile ilgili bir soruşturmaya giriş yapıyor, mektuplarla konuyu açmaya çalışıyor. Hakikat ile bilginin eşitlenmesini dile getiren yazar, bilgi dışında bir şeyin kalmadığını mı söylüyor?
Yazar "Bilgi"ye yolculuğunu ve "hikmet" arayışını; "Hoşçakal, selamette ol, sevgili Talip; en içten sevgi ve saygılarımla... Dostun Bilgi" diyerek sonuçlandırıyor.
Dahası kitapta.
- Açıklama
- Bilgi, var olduğundan beri, insanoğlunun en temel amaçlarından biri olmuştur. Felsefe: "bilgiyi sevmek" olduğu hatırlanırsa, bilginin felsefenin ayrılmaz bir parçası olduğu görülecektir. Hakiki bilginin ne olduğu ve bu bilginin nasıl elde edileceği konusu insanoğlunun kadim sorunudur.
Epistemoloji (bilgi felsefesi), bilginin kaynağı, değeri, imkanı ve sınırlarını konu alan felsefe dalıdır. Bilgi felsefesinin sorunu, doğru bilginin imkanı sorunudur. Doğru bilginin olamayacağını savunan yaklaşım, şüphecilik (Kuşkuculuk-Septisizm) olarak bilinir. Gorgias; "Bir şey yoktur, olsa bile bilinemez, bilinse bile anlatılamaz, anlatılsa bile anlaşılamaz" der.
Protagoras ise, "insan her şeyin ölçüsüdür." diyerek bilginin göreceliliğini savunmuştur.
Pyyron ve Timon gibi düşünürler, insanı doğruya götürecek hiçbir ölçüt yoktur der.
Rasyonalizm, doğru bilginin kaynağının akıl olduğunu savunur. Platon, Aristoteles, Descartes, Farabi, Hegel ve İslam dünyasında da Mesailer de bilginin akıl yoluyla elde edileceğini savunurlar.
Batı rasyonalistler ve Müslüman bilginlerden: El-Kindi, Farabi, İbn Sina, İbn Rüşt gibi felsefeciler, Ebu Hanife, İmam Maturidi gibi alimler, Mutezile Düşünürler de akla yüklediği işlev birbirinden farklıdır.
Yazar "Bilgiye Mektup" çalışmasında, Gazali'nin yaptığı yapmaktadır. Bilginin kullanımı konusu bilgi ile ahlak arasında zorunlu bir ilişki kurulmasıyla sonuçlanır. Cabiri, bilgi kaynaklarını beyan, burhan ve irfan olarak tanımlaması, bilginin kaynaklarına dönük bir açıklama arayışıdır. Bilgiye Mektup, bilgi arayıcının önemli duraklarından biri olarak öne çıkmaktadır.
Nitekim Pisagor, düşünme faaliyeti hikmeti aramak, olduğunu söylemiş. Hakikat ve hikmet arayışına çıkanlar, onunla kucaklaşabilenler kurtulacak, yeni ahlaki dünyanın fatihleri olacaklardır.
Sonuçta yazar," bilgi" ile ilgili bir soruşturmaya giriş yapıyor, mektuplarla konuyu açmaya çalışıyor. Hakikat ile bilginin eşitlenmesini dile getiren yazar, bilgi dışında bir şeyin kalmadığını mı söylüyor?
Yazar "Bilgi"ye yolculuğunu ve "hikmet" arayışını; "Hoşçakal, selamette ol, sevgili Talip; en içten sevgi ve saygılarımla... Dostun Bilgi" diyerek sonuçlandırıyor.
Dahası kitapta.Stok Kodu:9786257009300Sayfa Sayısı:120Baskı:1Basım Tarihi:2020-01Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:2. Hamur
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim150,00150,00278,00156,00353,00159,00627,00162,00918,33165,00QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim150,00150,00278,00156,00353,00159,00627,00162,00918,33165,00Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim150,00150,00278,00156,00353,00159,00627,00162,00918,33165,00Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim150,00150,00278,00156,00353,00159,00627,00162,00918,33165,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim150,00150,00278,00156,00353,00159,00627,00162,00918,33165,00World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim150,00150,00278,00156,00353,00159,00627,00162,00918,33165,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim150,00150,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.