Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
9789755482941
526357
İnanç Esaslarını Temellendirme Sorunu
İnanç Esaslarını Temellendirme Sorunu
230.00
Bir dine inanma durumunda olan her fert, muhatap oldugu temel esaslarin akla ve bilimsel verilere uygun olup olmadigina bakma ihtiyacini hisseder. Bu arada psikolojik olarak mensubu bulundugu dini kendine göre akli ve mantiki bir takim yorum ve açiklamalarla saglam bir zemine dayandirmak ister. Bu sebeple inandigimiz prensiplerin, bizleri aklen ve kalben tatmin etmesi gerekir. Aksi halde bu esaslarin hiçbir baglayiciligi ve davranislarimiza müspet bir tesiri kalmayacak, dolayisiyla tahkiki bir imana varilamayacagi için gerçek bir dindarliktan söz edilmeyecektir. Netice itibariyle de taassup ve bagnazlik batakligindan kurtulmamiz mümkün olmayacaktir.Imdi, dini sahada düsünenlerin en büyük problemi, metodoloji sorunudur. Süphesiz bu problem, ilimler binasinin net bir sekilde kurulamayisindan dogmaktadir. Dini ilimler, müspet ve akli ilimler çatisi altina degerlendirilmeyince netice bundan farkli olmayacaktir. Öte yandan dini çati altinda, dinin özü (usul) unutulmus, bu sebeple de dini ilimler arasindaki irtibat koparilmis ve birbiriyle çelisik yorumlar yer almistir. Neticede dini iskelet ortadan kalkmis ve böylece birbirinden farkli ucube din anlayislari gündeme gelmistir. Bu durumda tek çare, zor da olsa, bütün düsünce ve inançlari bir çati altinda akli-mantiki ve bilimsel veriler isiginda eritmeye ve kaynastirmaya çalismak olacaktir.Ilim-din sahalarini bütünüyle ayirarak farkli alanlarda felsefi ve dini bir takim yorumlarda bulunmak isin kolayina kaçmak demektir. Bu sebeple Islam Filozoflarinin büyüklügü, bu iki alani telif etme gibi çok zor bir ise talip olmalarinda yatiyordu. Nitekim onlarin en büyük sikintisi, dinle felsefeyi yogurmak ve telif etmekti. Kaldi ki prensip olarak herhangi bir konuda dini ve ilmi hakikat diye çifte hakikatten söz etmek anlamsizdi. Çünkü kendisine ulasmada bir takim sikintilar olsa da hakikat birdir; dolayisiyla onu ifade etme yolu da bir olacaktir.
  • Açıklama
    • Bir dine inanma durumunda olan her fert, muhatap oldugu temel esaslarin akla ve bilimsel verilere uygun olup olmadigina bakma ihtiyacini hisseder. Bu arada psikolojik olarak mensubu bulundugu dini kendine göre akli ve mantiki bir takim yorum ve açiklamalarla saglam bir zemine dayandirmak ister. Bu sebeple inandigimiz prensiplerin, bizleri aklen ve kalben tatmin etmesi gerekir. Aksi halde bu esaslarin hiçbir baglayiciligi ve davranislarimiza müspet bir tesiri kalmayacak, dolayisiyla tahkiki bir imana varilamayacagi için gerçek bir dindarliktan söz edilmeyecektir. Netice itibariyle de taassup ve bagnazlik batakligindan kurtulmamiz mümkün olmayacaktir.Imdi, dini sahada düsünenlerin en büyük problemi, metodoloji sorunudur. Süphesiz bu problem, ilimler binasinin net bir sekilde kurulamayisindan dogmaktadir. Dini ilimler, müspet ve akli ilimler çatisi altina degerlendirilmeyince netice bundan farkli olmayacaktir. Öte yandan dini çati altinda, dinin özü (usul) unutulmus, bu sebeple de dini ilimler arasindaki irtibat koparilmis ve birbiriyle çelisik yorumlar yer almistir. Neticede dini iskelet ortadan kalkmis ve böylece birbirinden farkli ucube din anlayislari gündeme gelmistir. Bu durumda tek çare, zor da olsa, bütün düsünce ve inançlari bir çati altinda akli-mantiki ve bilimsel veriler isiginda eritmeye ve kaynastirmaya çalismak olacaktir.Ilim-din sahalarini bütünüyle ayirarak farkli alanlarda felsefi ve dini bir takim yorumlarda bulunmak isin kolayina kaçmak demektir. Bu sebeple Islam Filozoflarinin büyüklügü, bu iki alani telif etme gibi çok zor bir ise talip olmalarinda yatiyordu. Nitekim onlarin en büyük sikintisi, dinle felsefeyi yogurmak ve telif etmekti. Kaldi ki prensip olarak herhangi bir konuda dini ve ilmi hakikat diye çifte hakikatten söz etmek anlamsizdi. Çünkü kendisine ulasmada bir takim sikintilar olsa da hakikat birdir; dolayisiyla onu ifade etme yolu da bir olacaktir.
      Stok Kodu
      :
      9789755482941
      Sayfa Sayısı
      :
      232
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2013-01
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      230,00   
      230,00   
      2
      119,60   
      239,20   
      3
      81,27   
      243,80   
      6
      41,40   
      248,40   
      9
      28,11   
      253,00   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      230,00   
      230,00   
      2
      119,60   
      239,20   
      3
      81,27   
      243,80   
      6
      41,40   
      248,40   
      9
      28,11   
      253,00   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      230,00   
      230,00   
      2
      119,60   
      239,20   
      3
      81,27   
      243,80   
      6
      41,40   
      248,40   
      9
      28,11   
      253,00   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      230,00   
      230,00   
      2
      119,60   
      239,20   
      3
      81,27   
      243,80   
      6
      41,40   
      248,40   
      9
      28,11   
      253,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      230,00   
      230,00   
      2
      119,60   
      239,20   
      3
      81,27   
      243,80   
      6
      41,40   
      248,40   
      9
      28,11   
      253,00   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      230,00   
      230,00   
      2
      119,60   
      239,20   
      3
      81,27   
      243,80   
      6
      41,40   
      248,40   
      9
      28,11   
      253,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      230,00   
      230,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat