Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
Kalvinizm'de On Emir

Kalvinizm'de On Emir

Liste Fiyatı : 110,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 13,44TL
9786055978105
440351
Kalvinizm'de On Emir
Kalvinizm'de On Emir
110.00
Günümüz Bati Hiristiyan toplumu içinde Yahudilerin Tevrat hukuku ile Müslümanlarin Islam Seriati, Hiristiyanlik dini baglaminda önemli bir tartismanin gerekçesini olusturmaktadir. Tartisma, Hiristiyan inanci ile dini hukuk (yasa) arasindaki teolojik gerilimin sonucunu yansitir mahiyettedir. Zira Pavlus tarafindan dini hukuktan arindirilan Hiristiyanligin, Tevrat ve Kur'an'daki gibi din temelli bir hukuk manzumesinden yoksunlugu konusu gittikçe daha fazla sorgulanmaktadir. Özellikle son asirlarda Bati'da egemen olan seküler anlayisa dayali kanunlarin göreceliligi ve degiskenliginin hukukun amaçladigi “adaleti saglama” isini zaafa ugrattigi en yaygin Hiristiyan kanaatlerinden birisidir. Bu durumda yapilmasi gereken, diger dinler gibi kadim köklere ve tabiatüstü bir kaynaga dayanan din temelli bir hukuk sistemine sahip olmaktir. Hiristiyan çevreleri bu tür bir hukuk sistemi arayisi içinde kendine en yakin kaynak olarak Eski Ahit'i görmekte ve Tevrat hukukunun Hiristiyanlar için de uygulanabilirligini savunmaktadir. Nitekim artik insanlara merhameti ve bagislamayi telkin eden mazlum bir Mesih figüründen ziyade Sina'nin doruklarindan yargiyi ve adaleti emreden Yahova sembolü birçok Hiristiyan'a sanki daha kadir-i mutlak görünmektedir. Bu arayis esasen yeni de degildir. Hiristiyanligin öncü reformcularindan John Calvin, Eski Ahit kaynakli güçlü bir dini hukuk sistemi ihdas etmis ve bu sistemi XVI. yüzyilda adeta teokratik bir devlete çevirdigi Cenevre'de çok kati bir sekilde uygulamistir. Calvin'in asirlar önce tesis ettigi ve insanlari isledikleri suç ve günahlarindan dolayi sürgün edip idam cezasina çarptiran din temelli yargi sistemi, günümüzün modern Protestan anlayisi içinde adeta yeniden kesfedilmektedir. “Kalvinizm'de on emir” konusu bu kaynaga isaret eden güçlü bir metaforu ifade etmektedir.
  • Açıklama
    • Günümüz Bati Hiristiyan toplumu içinde Yahudilerin Tevrat hukuku ile Müslümanlarin Islam Seriati, Hiristiyanlik dini baglaminda önemli bir tartismanin gerekçesini olusturmaktadir. Tartisma, Hiristiyan inanci ile dini hukuk (yasa) arasindaki teolojik gerilimin sonucunu yansitir mahiyettedir. Zira Pavlus tarafindan dini hukuktan arindirilan Hiristiyanligin, Tevrat ve Kur'an'daki gibi din temelli bir hukuk manzumesinden yoksunlugu konusu gittikçe daha fazla sorgulanmaktadir. Özellikle son asirlarda Bati'da egemen olan seküler anlayisa dayali kanunlarin göreceliligi ve degiskenliginin hukukun amaçladigi “adaleti saglama” isini zaafa ugrattigi en yaygin Hiristiyan kanaatlerinden birisidir. Bu durumda yapilmasi gereken, diger dinler gibi kadim köklere ve tabiatüstü bir kaynaga dayanan din temelli bir hukuk sistemine sahip olmaktir. Hiristiyan çevreleri bu tür bir hukuk sistemi arayisi içinde kendine en yakin kaynak olarak Eski Ahit'i görmekte ve Tevrat hukukunun Hiristiyanlar için de uygulanabilirligini savunmaktadir. Nitekim artik insanlara merhameti ve bagislamayi telkin eden mazlum bir Mesih figüründen ziyade Sina'nin doruklarindan yargiyi ve adaleti emreden Yahova sembolü birçok Hiristiyan'a sanki daha kadir-i mutlak görünmektedir. Bu arayis esasen yeni de degildir. Hiristiyanligin öncü reformcularindan John Calvin, Eski Ahit kaynakli güçlü bir dini hukuk sistemi ihdas etmis ve bu sistemi XVI. yüzyilda adeta teokratik bir devlete çevirdigi Cenevre'de çok kati bir sekilde uygulamistir. Calvin'in asirlar önce tesis ettigi ve insanlari isledikleri suç ve günahlarindan dolayi sürgün edip idam cezasina çarptiran din temelli yargi sistemi, günümüzün modern Protestan anlayisi içinde adeta yeniden kesfedilmektedir. “Kalvinizm'de on emir” konusu bu kaynaga isaret eden güçlü bir metaforu ifade etmektedir.
      Stok Kodu
      :
      9786055978105
      Sayfa Sayısı
      :
      166
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2012-01
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      110,00   
      110,00   
      2
      57,20   
      114,40   
      3
      38,87   
      116,60   
      6
      19,80   
      118,80   
      9
      13,44   
      121,00   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      110,00   
      110,00   
      2
      57,20   
      114,40   
      3
      38,87   
      116,60   
      6
      19,80   
      118,80   
      9
      13,44   
      121,00   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      110,00   
      110,00   
      2
      57,20   
      114,40   
      3
      38,87   
      116,60   
      6
      19,80   
      118,80   
      9
      13,44   
      121,00   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      110,00   
      110,00   
      2
      57,20   
      114,40   
      3
      38,87   
      116,60   
      6
      19,80   
      118,80   
      9
      13,44   
      121,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      110,00   
      110,00   
      2
      57,20   
      114,40   
      3
      38,87   
      116,60   
      6
      19,80   
      118,80   
      9
      13,44   
      121,00   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      110,00   
      110,00   
      2
      57,20   
      114,40   
      3
      38,87   
      116,60   
      6
      19,80   
      118,80   
      9
      13,44   
      121,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      110,00   
      110,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat