9786056835247
443545
https://www.ikmkitap.com/kurt-aydini-uzerine-dusunceler
Kürt Aydını Üzerine Düşünceler
0.00
“…Kürt toplumunun önemli bir zaafi ile karsi karsiya kaliyoruz. Kürt toplumunda bir hastalik var. Bunu irdelemeye çalismak gerekir. Bu konuda Kürt aydini dedigimiz kategorinin ciddi bir sekilde ele alinmasi gerekir. Kürt aydinlari hakkinda kisaca, sunu söylemek mümkündür. Kürt aydini, Türk aydininin kötü bir kopyasidir…O günlerde, Kürtler, kendi aralarinda Kürtçe konustuklari zaman Türk devrimcileri tarafindan “milliyetçi” olmakla suçlanirlardi. Bu suçlama ve elestiriler, Türkçe bilmeyen köylülere degil, daha çok devrimci ve demokrat ögrencilere yöneltilirdi. Yani Türkçe de bilen, fakat kendi aralarinda Kürtçe konusan ögrenciler için veya çesitli mesleklerden Kürtler için yapilirdi. Kürt ögrenciler de “milliyetçi” olarak suçlanmaktan çok rahatsiz olurlardi. Böyle bir suçlamayla ya da elestiriyle karsilasmamak için de Kürtçe konusmaktan, Kürt toplumu olma özelliklerini savunmaktan çok büyük tavizler verirlerdi. “Ben enternasyonalistim” sözü, iste bu tür suçlamalarin ve elestirilerin önüne geçmek için sik sik kullanilirdi. Temel sorun da burada ortaya çikiyor. Kendi anadilinden vebadan kaçar gibi kaçmak, sömürgecinin dilini kullanmak, insanlari, devrimcileri enternasyonalist yapar mi?Sömürgeci devletler, Kürdistan'i devletlerarasi sömürge düzeyinde tutan devletler, bütün kurumlari sömürgeci düsünceleri ve eylemleri dogrultusunda kullanabilmektedirler. Din de bu kurumlardan biridir. Türk, Fars ve Arap sömürgecileri, Islamligi, Kürtlerin ulusal duygularinin gelismesini engelleyecek bir biçimde kullanmislardir.Kürtlerin ulusal haklari, dili, kültürü söz konusu oldugu zaman Islam kardesligini ileri sürüyorlar. “Kardeslik”, “esitlik” gibi sloganlarla ulusalligin gelismesini engellemeye çalisiyorlar. Kürtler kimliklerinden dolayi, baskiya, iskenceye, hakarete, soykirima ugradiklari zaman da, solculukla, komünistlikle suçlaniyorlar. Böylece, iskenceci güçlerin yaninda yer almak gibi bir sonuç da ortaya çikiyor…”-''... Kürt toplumunun önemli bir zaafi ile karsi karsiya kaliyoruz.Kürt toplumunda bir hastalik var.Bunu irdelemeye çalismak gerekir. Bu konuda Kürt aydini dedigimiz kategorinin ciddi bir sekilde ele alinmasi gerekir. Kürt aydinlari hakkinda kisaca,sunu söylemek mümkündür. Kürt aydini, Türk aydininin kötü bir kopyasidir...
O günlerde, Kürtler, kendi aralarinda Kürtçe konustuklari zaman Türk devrimcileri tarafindan ''milliyetçi'' olmakla suçlanirlardi. Bu suçlama ve elestiriler, Türkçe bilmeyen köylülere degil , daha çok devrimci ve demokrat ögrencilere yöneltilirdi. Yani Türkçe de bilen, fakat kendi aralarinda Kürtçe konusan ögrenciler için veya çesitli mesleklerden Kürtler için yapilirdi. Kürt ögrenciler de ''milliyetçi'' olarak suçlanmaktan çok rahatsiz olurlardi.Böyle bir suçlamayla ya da elestiriyle karsilasmamak için de Kürtçe konusmaktan,Kürt toplumu olma özelliklerini savunmaktan çok büyük tavizler verirlerdi. ''Ben enternasyonalistim ''sözü, iste bu tür suçlamalarin ve elestirilerin önüne geçmek için sik sik kullanilirdi. Temel sorunda burada ortaya çikiyor. Kendi anadilinden vebadan kaçar gibi kaçmak, sömürgecinin dilini kullanmak,insanlari,devrimcileri enternasyonalist yapar mi ?
Sömürgeci devletler, Kürdistan'i devletlerarasi sömürge düzeyinde tutan devletler, bütün kurumlari sömürgeci düsünceleri ve eylemleri dogrultusunda kullanabilmektedirler. Dinde bu kurumlardan biridir. Türk,Fars ve Arap sömürgecileri, islamligi,Kürtlerin ulusal duygularinin gelismesini engelleyecek bir biçimde kullanmislardir. Kürtlerin ulusal haklari, dili, kültürü söz konusu oldugu zaman islam kardesligini ileri sürüyorlar.''Kardeslik'', ''esitlik'' gibi sloganlarla ulusalligin gelismesini engellemeye çalisiyorlar.Kürtler kimliklerinden dolayi,baskiya,iskenceye,hakarete,soykirima ugradiklari zaman da, solculukla, komünistlikle suçlaniyorlar. Böylece iskenceci güçlerin yaninda yer almak gibi bir sonuç da ortaya çikiyor...
O günlerde, Kürtler, kendi aralarinda Kürtçe konustuklari zaman Türk devrimcileri tarafindan ''milliyetçi'' olmakla suçlanirlardi. Bu suçlama ve elestiriler, Türkçe bilmeyen köylülere degil , daha çok devrimci ve demokrat ögrencilere yöneltilirdi. Yani Türkçe de bilen, fakat kendi aralarinda Kürtçe konusan ögrenciler için veya çesitli mesleklerden Kürtler için yapilirdi. Kürt ögrenciler de ''milliyetçi'' olarak suçlanmaktan çok rahatsiz olurlardi.Böyle bir suçlamayla ya da elestiriyle karsilasmamak için de Kürtçe konusmaktan,Kürt toplumu olma özelliklerini savunmaktan çok büyük tavizler verirlerdi. ''Ben enternasyonalistim ''sözü, iste bu tür suçlamalarin ve elestirilerin önüne geçmek için sik sik kullanilirdi. Temel sorunda burada ortaya çikiyor. Kendi anadilinden vebadan kaçar gibi kaçmak, sömürgecinin dilini kullanmak,insanlari,devrimcileri enternasyonalist yapar mi ?
Sömürgeci devletler, Kürdistan'i devletlerarasi sömürge düzeyinde tutan devletler, bütün kurumlari sömürgeci düsünceleri ve eylemleri dogrultusunda kullanabilmektedirler. Dinde bu kurumlardan biridir. Türk,Fars ve Arap sömürgecileri, islamligi,Kürtlerin ulusal duygularinin gelismesini engelleyecek bir biçimde kullanmislardir. Kürtlerin ulusal haklari, dili, kültürü söz konusu oldugu zaman islam kardesligini ileri sürüyorlar.''Kardeslik'', ''esitlik'' gibi sloganlarla ulusalligin gelismesini engellemeye çalisiyorlar.Kürtler kimliklerinden dolayi,baskiya,iskenceye,hakarete,soykirima ugradiklari zaman da, solculukla, komünistlikle suçlaniyorlar. Böylece iskenceci güçlerin yaninda yer almak gibi bir sonuç da ortaya çikiyor...
- Açıklama
- “…Kürt toplumunun önemli bir zaafi ile karsi karsiya kaliyoruz. Kürt toplumunda bir hastalik var. Bunu irdelemeye çalismak gerekir. Bu konuda Kürt aydini dedigimiz kategorinin ciddi bir sekilde ele alinmasi gerekir. Kürt aydinlari hakkinda kisaca, sunu söylemek mümkündür. Kürt aydini, Türk aydininin kötü bir kopyasidir…O günlerde, Kürtler, kendi aralarinda Kürtçe konustuklari zaman Türk devrimcileri tarafindan “milliyetçi” olmakla suçlanirlardi. Bu suçlama ve elestiriler, Türkçe bilmeyen köylülere degil, daha çok devrimci ve demokrat ögrencilere yöneltilirdi. Yani Türkçe de bilen, fakat kendi aralarinda Kürtçe konusan ögrenciler için veya çesitli mesleklerden Kürtler için yapilirdi. Kürt ögrenciler de “milliyetçi” olarak suçlanmaktan çok rahatsiz olurlardi. Böyle bir suçlamayla ya da elestiriyle karsilasmamak için de Kürtçe konusmaktan, Kürt toplumu olma özelliklerini savunmaktan çok büyük tavizler verirlerdi. “Ben enternasyonalistim” sözü, iste bu tür suçlamalarin ve elestirilerin önüne geçmek için sik sik kullanilirdi. Temel sorun da burada ortaya çikiyor. Kendi anadilinden vebadan kaçar gibi kaçmak, sömürgecinin dilini kullanmak, insanlari, devrimcileri enternasyonalist yapar mi?Sömürgeci devletler, Kürdistan'i devletlerarasi sömürge düzeyinde tutan devletler, bütün kurumlari sömürgeci düsünceleri ve eylemleri dogrultusunda kullanabilmektedirler. Din de bu kurumlardan biridir. Türk, Fars ve Arap sömürgecileri, Islamligi, Kürtlerin ulusal duygularinin gelismesini engelleyecek bir biçimde kullanmislardir.Kürtlerin ulusal haklari, dili, kültürü söz konusu oldugu zaman Islam kardesligini ileri sürüyorlar. “Kardeslik”, “esitlik” gibi sloganlarla ulusalligin gelismesini engellemeye çalisiyorlar. Kürtler kimliklerinden dolayi, baskiya, iskenceye, hakarete, soykirima ugradiklari zaman da, solculukla, komünistlikle suçlaniyorlar. Böylece, iskenceci güçlerin yaninda yer almak gibi bir sonuç da ortaya çikiyor…”-''... Kürt toplumunun önemli bir zaafi ile karsi karsiya kaliyoruz.Kürt toplumunda bir hastalik var.Bunu irdelemeye çalismak gerekir. Bu konuda Kürt aydini dedigimiz kategorinin ciddi bir sekilde ele alinmasi gerekir. Kürt aydinlari hakkinda kisaca,sunu söylemek mümkündür. Kürt aydini, Türk aydininin kötü bir kopyasidir...
O günlerde, Kürtler, kendi aralarinda Kürtçe konustuklari zaman Türk devrimcileri tarafindan ''milliyetçi'' olmakla suçlanirlardi. Bu suçlama ve elestiriler, Türkçe bilmeyen köylülere degil , daha çok devrimci ve demokrat ögrencilere yöneltilirdi. Yani Türkçe de bilen, fakat kendi aralarinda Kürtçe konusan ögrenciler için veya çesitli mesleklerden Kürtler için yapilirdi. Kürt ögrenciler de ''milliyetçi'' olarak suçlanmaktan çok rahatsiz olurlardi.Böyle bir suçlamayla ya da elestiriyle karsilasmamak için de Kürtçe konusmaktan,Kürt toplumu olma özelliklerini savunmaktan çok büyük tavizler verirlerdi. ''Ben enternasyonalistim ''sözü, iste bu tür suçlamalarin ve elestirilerin önüne geçmek için sik sik kullanilirdi. Temel sorunda burada ortaya çikiyor. Kendi anadilinden vebadan kaçar gibi kaçmak, sömürgecinin dilini kullanmak,insanlari,devrimcileri enternasyonalist yapar mi ?
Sömürgeci devletler, Kürdistan'i devletlerarasi sömürge düzeyinde tutan devletler, bütün kurumlari sömürgeci düsünceleri ve eylemleri dogrultusunda kullanabilmektedirler. Dinde bu kurumlardan biridir. Türk,Fars ve Arap sömürgecileri, islamligi,Kürtlerin ulusal duygularinin gelismesini engelleyecek bir biçimde kullanmislardir. Kürtlerin ulusal haklari, dili, kültürü söz konusu oldugu zaman islam kardesligini ileri sürüyorlar.''Kardeslik'', ''esitlik'' gibi sloganlarla ulusalligin gelismesini engellemeye çalisiyorlar.Kürtler kimliklerinden dolayi,baskiya,iskenceye,hakarete,soykirima ugradiklari zaman da, solculukla, komünistlikle suçlaniyorlar. Böylece iskenceci güçlerin yaninda yer almak gibi bir sonuç da ortaya çikiyor...Stok Kodu:9786056835247Sayfa Sayısı:160Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:2. Hamur
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.