Müziği Boğan Gürültü - İdeolojinin Kıskacında "Musiki"
Liste Fiyatı :
325,00TL
Taksitli fiyat :
9 x 39,72TL
9786053758983
416741
https://www.ikmkitap.com/muzigi-bogan-gurultu-ideolojinin-kiskacinda-musiki
Müziği Boğan Gürültü - İdeolojinin Kıskacında "Musiki"
325.00
Osmanlı'nın son döneminden günümüze Türk musikisi tartışmalarının zengin bir materyale dayanan geniş bir panoraması ve yorumu.
Tarihyazımında "uzun yüzyıl" kavramına aşinayız, ancak bu uzun yüzyılın daha da uzun olabileceğini, bitmek bilmeyebileceğini bugünkü tartışmalarımızdan hareketle daha iyi anlıyoruz.
Güneş Ayas, Müziği Boğan Gürültü adlı çalışmasıyla, Osmanlı toplumunda geniş bir sosyal zemine yayılan ve çoğu zaman birleştirici bir vazife gören, hatta farklı dinlere mensup insanların birlikte icra ettiği musikinin, özellikle Cumhuriyet'le birlikte ideolojik bir söylemin parçası haline geldiğini, yeniden tanımlama girişimleri arasında Doğu-Batı-Türklük üçgeninde kimliğini yitirdiğini, suların nispeten durulmasının ümit edildiği yıllarda ise Zeki Müren gibi ikonik bir ismin kariyerinin de gösterdiği gibi yüksek kültür-popüler kültür tartışmalarının ortasında kaldığını ayrıntılarıyla gözler önüne seriyor.
"Şehrin kültür hayatının ayrılmaz bir parçası olan Osmanlı müziği, Osmanlı şehir toplumunu yatay ve dikey olarak birleştiren bir üst kültür diliyken, nasıl oldu da önce bir problem haline geldi, sonra da adım adım merkezdeki yerini kaybetti? Osmanlı-Türk müziği... çoğu zaman müziğin kendisiyle hiç ilgisi olmayan siyasal gündemlere hizmet eden bir ideolojik tartışma konusu haline geldi. Öyle dönemler oldu ki, bu müzik, icracıları ve dinleyicileriyle değil, savunucuları ve düşmanlarıyla anılır oldu... İdeolojinin kıskacında müziğin sesi duyulmaz oldu.
Tarihyazımında "uzun yüzyıl" kavramına aşinayız, ancak bu uzun yüzyılın daha da uzun olabileceğini, bitmek bilmeyebileceğini bugünkü tartışmalarımızdan hareketle daha iyi anlıyoruz.
Güneş Ayas, Müziği Boğan Gürültü adlı çalışmasıyla, Osmanlı toplumunda geniş bir sosyal zemine yayılan ve çoğu zaman birleştirici bir vazife gören, hatta farklı dinlere mensup insanların birlikte icra ettiği musikinin, özellikle Cumhuriyet'le birlikte ideolojik bir söylemin parçası haline geldiğini, yeniden tanımlama girişimleri arasında Doğu-Batı-Türklük üçgeninde kimliğini yitirdiğini, suların nispeten durulmasının ümit edildiği yıllarda ise Zeki Müren gibi ikonik bir ismin kariyerinin de gösterdiği gibi yüksek kültür-popüler kültür tartışmalarının ortasında kaldığını ayrıntılarıyla gözler önüne seriyor.
"Şehrin kültür hayatının ayrılmaz bir parçası olan Osmanlı müziği, Osmanlı şehir toplumunu yatay ve dikey olarak birleştiren bir üst kültür diliyken, nasıl oldu da önce bir problem haline geldi, sonra da adım adım merkezdeki yerini kaybetti? Osmanlı-Türk müziği... çoğu zaman müziğin kendisiyle hiç ilgisi olmayan siyasal gündemlere hizmet eden bir ideolojik tartışma konusu haline geldi. Öyle dönemler oldu ki, bu müzik, icracıları ve dinleyicileriyle değil, savunucuları ve düşmanlarıyla anılır oldu... İdeolojinin kıskacında müziğin sesi duyulmaz oldu.
- Açıklama
- Osmanlı'nın son döneminden günümüze Türk musikisi tartışmalarının zengin bir materyale dayanan geniş bir panoraması ve yorumu.
Tarihyazımında "uzun yüzyıl" kavramına aşinayız, ancak bu uzun yüzyılın daha da uzun olabileceğini, bitmek bilmeyebileceğini bugünkü tartışmalarımızdan hareketle daha iyi anlıyoruz.
Güneş Ayas, Müziği Boğan Gürültü adlı çalışmasıyla, Osmanlı toplumunda geniş bir sosyal zemine yayılan ve çoğu zaman birleştirici bir vazife gören, hatta farklı dinlere mensup insanların birlikte icra ettiği musikinin, özellikle Cumhuriyet'le birlikte ideolojik bir söylemin parçası haline geldiğini, yeniden tanımlama girişimleri arasında Doğu-Batı-Türklük üçgeninde kimliğini yitirdiğini, suların nispeten durulmasının ümit edildiği yıllarda ise Zeki Müren gibi ikonik bir ismin kariyerinin de gösterdiği gibi yüksek kültür-popüler kültür tartışmalarının ortasında kaldığını ayrıntılarıyla gözler önüne seriyor.
"Şehrin kültür hayatının ayrılmaz bir parçası olan Osmanlı müziği, Osmanlı şehir toplumunu yatay ve dikey olarak birleştiren bir üst kültür diliyken, nasıl oldu da önce bir problem haline geldi, sonra da adım adım merkezdeki yerini kaybetti? Osmanlı-Türk müziği... çoğu zaman müziğin kendisiyle hiç ilgisi olmayan siyasal gündemlere hizmet eden bir ideolojik tartışma konusu haline geldi. Öyle dönemler oldu ki, bu müzik, icracıları ve dinleyicileriyle değil, savunucuları ve düşmanlarıyla anılır oldu... İdeolojinin kıskacında müziğin sesi duyulmaz oldu.
Stok Kodu:9786053758983Sayfa Sayısı:352Baskı:1Basım Tarihi:2019-01Kapak Türü:300 gr. Amerikan CiltKağıt Türü:60 gr. Enscreamy, Siyah - Beya
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.