Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
9789756329474
529932
Oluş ve Bozuluş
Oluş ve Bozuluş
275.00

Litera Yayincilik tarafindan yürütülen Sifa projesi, doga bilimlerinin üçüncü kitabi olan ‘Olus ve Bozulus' kitabiyla devam ediyor!
Yayinevimizin Islam Felsefesi Klasikleri serisine özgü orijinali ile paralel metin halinde yayinlanan bu eser, Aristoteles'in doga bilimleri külliyatinin üçüncü kitabi olan ‘Peri geneseôs kai phthora'a denk düsmektedir. Ibn Sina ise konu olarak buna karsilik gelen elinizdeki kitabi ‘el-Kevn ve'l-Fesâd' olarak adlandirmistir.
Büyük Türk-Islam filozofu Ibn Sinâ'nin Olus ve Bozulus (el-Kevn ve'l-Fesâd) basligini tasiyan bu eseri, filozofun es-Sifâ isimli felsefe ve bilimler ansiklopedisinin doga bilimleri alanindaki üçüncü kitabidir. Ilk iki kitapta doga bilimleriyle ilgili problemleri inceleyerek diger kitaplar için de geçerli olacak sekilde bu bilimlerin ilkelerini belirleyen Ibn Sinâ, bu eserinde doga bilimlerinin bir problemi olarak “olus-bozulus” konusunu incelemektedir.
Ibn Sinâ konuyu ele alirken tipki Aristoteles'in de yaptigi gibi öncelikle bu konu hakkinda diger filozoflarin teorilerini ve delillerini incelemekte ve tutarsiz buldugu yönleri de teker teker saymaktadir. Arkasindan “olus”, “dönüsüm”, “baskalasim” gibi konular ve aralarindaki farklari ele almakta, büyümenin ne oldugunu ve ana elementlerin (ustukuslarin) sayisinin kaç olmasi gerektigini tartismaktadir. Bu konulari ele alirken Ibn Sinâ, kendi ilmî çevresindeki ekollerin görüslerine yer verip onlari elestirmekten de geri durmamistir. Nitekim Islam felsefesi açisindan düsünüldügünde filozofun elestirdigi ekoller arasinda en dikkat çekeni filozofun “Bagdat Hristiyan Okulu” dedigi ekoldür. Bu yönüyle felsefe tarihinde zorunlu bir diyalektik olusturan Ibn Sinâ, eserinin son kisimlarini konuyla ilgili itiraz ve süphelerin çözümüne dair bölümlere ayirmakta son bölümde olus-bozulus döngüsünü ele alarak eserine son vermektedir.
  • Açıklama

    • Litera Yayincilik tarafindan yürütülen Sifa projesi, doga bilimlerinin üçüncü kitabi olan ‘Olus ve Bozulus' kitabiyla devam ediyor!
      Yayinevimizin Islam Felsefesi Klasikleri serisine özgü orijinali ile paralel metin halinde yayinlanan bu eser, Aristoteles'in doga bilimleri külliyatinin üçüncü kitabi olan ‘Peri geneseôs kai phthora'a denk düsmektedir. Ibn Sina ise konu olarak buna karsilik gelen elinizdeki kitabi ‘el-Kevn ve'l-Fesâd' olarak adlandirmistir.
      Büyük Türk-Islam filozofu Ibn Sinâ'nin Olus ve Bozulus (el-Kevn ve'l-Fesâd) basligini tasiyan bu eseri, filozofun es-Sifâ isimli felsefe ve bilimler ansiklopedisinin doga bilimleri alanindaki üçüncü kitabidir. Ilk iki kitapta doga bilimleriyle ilgili problemleri inceleyerek diger kitaplar için de geçerli olacak sekilde bu bilimlerin ilkelerini belirleyen Ibn Sinâ, bu eserinde doga bilimlerinin bir problemi olarak “olus-bozulus” konusunu incelemektedir.
      Ibn Sinâ konuyu ele alirken tipki Aristoteles'in de yaptigi gibi öncelikle bu konu hakkinda diger filozoflarin teorilerini ve delillerini incelemekte ve tutarsiz buldugu yönleri de teker teker saymaktadir. Arkasindan “olus”, “dönüsüm”, “baskalasim” gibi konular ve aralarindaki farklari ele almakta, büyümenin ne oldugunu ve ana elementlerin (ustukuslarin) sayisinin kaç olmasi gerektigini tartismaktadir. Bu konulari ele alirken Ibn Sinâ, kendi ilmî çevresindeki ekollerin görüslerine yer verip onlari elestirmekten de geri durmamistir. Nitekim Islam felsefesi açisindan düsünüldügünde filozofun elestirdigi ekoller arasinda en dikkat çekeni filozofun “Bagdat Hristiyan Okulu” dedigi ekoldür. Bu yönüyle felsefe tarihinde zorunlu bir diyalektik olusturan Ibn Sinâ, eserinin son kisimlarini konuyla ilgili itiraz ve süphelerin çözümüne dair bölümlere ayirmakta son bölümde olus-bozulus döngüsünü ele alarak eserine son vermektedir.
      Stok Kodu
      :
      9789756329474
      Sayfa Sayısı
      :
      240
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2008-01
      Çeviren
      :
      Muammer İskenderoğlu
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      275,00   
      275,00   
      2
      143,00   
      286,00   
      3
      97,17   
      291,50   
      6
      49,50   
      297,00   
      9
      33,61   
      302,50   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      275,00   
      275,00   
      2
      143,00   
      286,00   
      3
      97,17   
      291,50   
      6
      49,50   
      297,00   
      9
      33,61   
      302,50   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      275,00   
      275,00   
      2
      143,00   
      286,00   
      3
      97,17   
      291,50   
      6
      49,50   
      297,00   
      9
      33,61   
      302,50   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      275,00   
      275,00   
      2
      143,00   
      286,00   
      3
      97,17   
      291,50   
      6
      49,50   
      297,00   
      9
      33,61   
      302,50   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      275,00   
      275,00   
      2
      143,00   
      286,00   
      3
      97,17   
      291,50   
      6
      49,50   
      297,00   
      9
      33,61   
      302,50   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      275,00   
      275,00   
      2
      143,00   
      286,00   
      3
      97,17   
      291,50   
      6
      49,50   
      297,00   
      9
      33,61   
      302,50   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      275,00   
      275,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat