Sanat ve Gölgesi Sanattan Geriye Ne Kaldı?
Liste Fiyatı :
127,00TL
Taksitli fiyat :
9 x 15,52TL
9789750518355
493423
https://www.ikmkitap.com/sanat-ve-golgesi-sanattan-geriye-ne-kaldi
Sanat ve Gölgesi Sanattan Geriye Ne Kaldı?
127.00
Perniola'ya göre zamanimizda sanat, özerkligini yitirerek piyasaya
ve kitle iletisimine kaynar. Gizemli atmosferinden, aurasindan ve
elestiriden yalitilir. Peki geriye ne kalir? Sanatin gölgesi kalir. Iste
Perniola bu gölgede günümüz estetigini ve gelecegin sanatini kesfe
çikar. Modernligi ve çagdasligi tartisir. Walter Benjamin'den, Gilles
Deleuze ve Giorgio Agamben'e birçok filozofu; Andy Warhol'dan,
Joseph Kosuth ve Guy Debord'a sanatçilari; Derek Jarman'dan Wim
Wenders'e sinemacilari tarayarak, çagdas bir sanat felsefesinin veya
felsefi bir sanat ve sinemanin olanaklarini arar.
Mario Perniola zamanimiz estetiginin en etkili teorisyenlerinden biri
olarak önemli bir yol açmistir. Bir eserin gölgesinin o eserden daha
önde olduguna iliskin tezi çigir açicidir.
Hugh J. Silverman
Bugün “seyirci kitlesi” dendiginde, Bourdieu'nün toplumsal seçkinlik
kategorisi kapsamina aldigi, uzmanlarin ve geleneksel müze
ziyaretçilerinin olusturdugu dar elit toplulugu kastedilmez. Sanat dinini
takip eden saygili mutlu azinligin yerini, bir kâfirler kitlesi almistir
– çagdas sanatin tahrikleri karsisinda umursamazlik ya da açik ret
tutumu içinde olan bir kitledir bu. Çagdas sanat ile toplumun çok
büyük bir bölümü arasinda, çarpici bir kültürel kopukluk olusmustur.
Bu yüzden, çagdas sanat ile seyirci toplulugu arasindaki iliski, artik
takdir ve hayranlik istegi üzerine degil, tahrik ve skandal üzerine
kuruludur. Dolayisiyla sanatsal deger, enformasyon ve iletisim
piyasasina dayanma egilimi gösterir.
Mario Perniola
Kapak: Man Ray, Torso, 1923
ve kitle iletisimine kaynar. Gizemli atmosferinden, aurasindan ve
elestiriden yalitilir. Peki geriye ne kalir? Sanatin gölgesi kalir. Iste
Perniola bu gölgede günümüz estetigini ve gelecegin sanatini kesfe
çikar. Modernligi ve çagdasligi tartisir. Walter Benjamin'den, Gilles
Deleuze ve Giorgio Agamben'e birçok filozofu; Andy Warhol'dan,
Joseph Kosuth ve Guy Debord'a sanatçilari; Derek Jarman'dan Wim
Wenders'e sinemacilari tarayarak, çagdas bir sanat felsefesinin veya
felsefi bir sanat ve sinemanin olanaklarini arar.
Mario Perniola zamanimiz estetiginin en etkili teorisyenlerinden biri
olarak önemli bir yol açmistir. Bir eserin gölgesinin o eserden daha
önde olduguna iliskin tezi çigir açicidir.
Hugh J. Silverman
Bugün “seyirci kitlesi” dendiginde, Bourdieu'nün toplumsal seçkinlik
kategorisi kapsamina aldigi, uzmanlarin ve geleneksel müze
ziyaretçilerinin olusturdugu dar elit toplulugu kastedilmez. Sanat dinini
takip eden saygili mutlu azinligin yerini, bir kâfirler kitlesi almistir
– çagdas sanatin tahrikleri karsisinda umursamazlik ya da açik ret
tutumu içinde olan bir kitledir bu. Çagdas sanat ile toplumun çok
büyük bir bölümü arasinda, çarpici bir kültürel kopukluk olusmustur.
Bu yüzden, çagdas sanat ile seyirci toplulugu arasindaki iliski, artik
takdir ve hayranlik istegi üzerine degil, tahrik ve skandal üzerine
kuruludur. Dolayisiyla sanatsal deger, enformasyon ve iletisim
piyasasina dayanma egilimi gösterir.
Mario Perniola
Kapak: Man Ray, Torso, 1923
- Açıklama
- Perniola'ya göre zamanimizda sanat, özerkligini yitirerek piyasaya
ve kitle iletisimine kaynar. Gizemli atmosferinden, aurasindan ve
elestiriden yalitilir. Peki geriye ne kalir? Sanatin gölgesi kalir. Iste
Perniola bu gölgede günümüz estetigini ve gelecegin sanatini kesfe
çikar. Modernligi ve çagdasligi tartisir. Walter Benjamin'den, Gilles
Deleuze ve Giorgio Agamben'e birçok filozofu; Andy Warhol'dan,
Joseph Kosuth ve Guy Debord'a sanatçilari; Derek Jarman'dan Wim
Wenders'e sinemacilari tarayarak, çagdas bir sanat felsefesinin veya
felsefi bir sanat ve sinemanin olanaklarini arar.
Mario Perniola zamanimiz estetiginin en etkili teorisyenlerinden biri
olarak önemli bir yol açmistir. Bir eserin gölgesinin o eserden daha
önde olduguna iliskin tezi çigir açicidir.
Hugh J. Silverman
Bugün “seyirci kitlesi” dendiginde, Bourdieu'nün toplumsal seçkinlik
kategorisi kapsamina aldigi, uzmanlarin ve geleneksel müze
ziyaretçilerinin olusturdugu dar elit toplulugu kastedilmez. Sanat dinini
takip eden saygili mutlu azinligin yerini, bir kâfirler kitlesi almistir
– çagdas sanatin tahrikleri karsisinda umursamazlik ya da açik ret
tutumu içinde olan bir kitledir bu. Çagdas sanat ile toplumun çok
büyük bir bölümü arasinda, çarpici bir kültürel kopukluk olusmustur.
Bu yüzden, çagdas sanat ile seyirci toplulugu arasindaki iliski, artik
takdir ve hayranlik istegi üzerine degil, tahrik ve skandal üzerine
kuruludur. Dolayisiyla sanatsal deger, enformasyon ve iletisim
piyasasina dayanma egilimi gösterir.
Mario Perniola
Kapak: Man Ray, Torso, 1923Stok Kodu:9789750518355Sayfa Sayısı:118Baskı:3Basım Tarihi:2015-01Çeviren:Kemal AtakayKapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:Kitap Kağıdı
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim127,00127,00266,04132,08344,87134,62622,86137,16915,52139,70QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim127,00127,00266,04132,08344,87134,62622,86137,16915,52139,70Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim127,00127,00266,04132,08344,87134,62622,86137,16915,52139,70Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim127,00127,00266,04132,08344,87134,62622,86137,16915,52139,70Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim127,00127,00266,04132,08344,87134,62622,86137,16915,52139,70World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim127,00127,00266,04132,08344,87134,62622,86137,16915,52139,70Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim127,00127,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.