9786052023310
389778
https://www.ikmkitap.com/zihin-uzerine-teoriler
Zihin Üzerine Teoriler
325.00
Hep aynı büyük felsefi bulmaca, dünyanın önde gelen düşünürlerinden birçoğunun –Hobbes, Hegel, Spinoza, Sartre, Berkeley, Wittgenstein ve Bertrand Russell aklının yakasını bırakmamıştır: Bedenle zihin arasındaki ilişki tam olarak nedir? Platon, Descartes ve Düalistler için zihinler ve fiziksel nesneler (bedenler ve beyinler dahil olmak üzere) doğaları bakımından birbirlerinden tamamen ayrıdır.
Buna karşılık Çift Yüz Kuramcıları bunların, aynı gerçekliğin bize görünen farklı yüzleri olduklarını ileri sürerler. İdealistler sadece zihinlerin varlığına inanır; Materyalistler her şeyin fiziksel olduğunu düşünür; başka fikir akımları ise ya içsel deneyimimizi ya dışarıdan görünen davranışımızı veya zihinsel olayların işlevlerini öne çıkarır. Birbiri ile çatışan kuramları sergileyen bu parlak çalışmada Stephen Priest, bu tartışmanın taraflarının eleştirel bir analizini ortaya koyuyor ve birbirleriyle nerede uyuşmadıklarını ve nerede uyuştuklarını gösteriyor.
Sonuçta zihin-beden sorunu üzerine eksiksiz bir araştırma ve inceleme ortaya çıkıyor; kitabın sonuç bölümünde ise soruna ikna edici yeni bir çözüm sunuluyor.
Buna karşılık Çift Yüz Kuramcıları bunların, aynı gerçekliğin bize görünen farklı yüzleri olduklarını ileri sürerler. İdealistler sadece zihinlerin varlığına inanır; Materyalistler her şeyin fiziksel olduğunu düşünür; başka fikir akımları ise ya içsel deneyimimizi ya dışarıdan görünen davranışımızı veya zihinsel olayların işlevlerini öne çıkarır. Birbiri ile çatışan kuramları sergileyen bu parlak çalışmada Stephen Priest, bu tartışmanın taraflarının eleştirel bir analizini ortaya koyuyor ve birbirleriyle nerede uyuşmadıklarını ve nerede uyuştuklarını gösteriyor.
Sonuçta zihin-beden sorunu üzerine eksiksiz bir araştırma ve inceleme ortaya çıkıyor; kitabın sonuç bölümünde ise soruna ikna edici yeni bir çözüm sunuluyor.
- Açıklama
- Hep aynı büyük felsefi bulmaca, dünyanın önde gelen düşünürlerinden birçoğunun –Hobbes, Hegel, Spinoza, Sartre, Berkeley, Wittgenstein ve Bertrand Russell aklının yakasını bırakmamıştır: Bedenle zihin arasındaki ilişki tam olarak nedir? Platon, Descartes ve Düalistler için zihinler ve fiziksel nesneler (bedenler ve beyinler dahil olmak üzere) doğaları bakımından birbirlerinden tamamen ayrıdır.
Buna karşılık Çift Yüz Kuramcıları bunların, aynı gerçekliğin bize görünen farklı yüzleri olduklarını ileri sürerler. İdealistler sadece zihinlerin varlığına inanır; Materyalistler her şeyin fiziksel olduğunu düşünür; başka fikir akımları ise ya içsel deneyimimizi ya dışarıdan görünen davranışımızı veya zihinsel olayların işlevlerini öne çıkarır. Birbiri ile çatışan kuramları sergileyen bu parlak çalışmada Stephen Priest, bu tartışmanın taraflarının eleştirel bir analizini ortaya koyuyor ve birbirleriyle nerede uyuşmadıklarını ve nerede uyuştuklarını gösteriyor.
Sonuçta zihin-beden sorunu üzerine eksiksiz bir araştırma ve inceleme ortaya çıkıyor; kitabın sonuç bölümünde ise soruna ikna edici yeni bir çözüm sunuluyor.Stok Kodu:9786052023310Sayfa Sayısı:336Baskı:1Basım Tarihi:2018-01Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:2. Hamur
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002169,00338,003114,83344,50658,50351,00939,72357,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim325,00325,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.